Πέμπτη 3 Ιουλίου 2008

Σημαντική καθυστέρηση στο Παραδείσια-Τσακώνα. Θεμελίωση γέφυρας στο σημείο κατολίσθησης


Πηγή: "Ελευθερία" Καλαμάτας 30-6-2008
http://www.eleftherianews.gr/


Άρχισε θεμελίωση γέφυρας στην κατάρρευση
Άρχισε χθες η θεμελίωση της τοξωτής γέφυρας που θα ενώσει τα διεστώτα στο σημείο της μεγάλης κατολίσθησης, η οποία το Φεβρουάριο του 2003 στέρησε τη Μεσσηνία από το οδικό τμήμα με το οποίο παρακάμπτονταν οι στροφές της Τσακώνας.
Όπως ανέφερε στο «Θ» ο διευθυντής της ΕΥΔΕ Διευρωπαϊκού Δικτύου Πελοποννήσου Παναγιώτης Κουρετζής, «στο Τ4 τεχνικό όπου είναι η μεγάλη κατολίσθηση θα κατασκευαστεί τοξωτή γέφυρα μήκους 390 μέτρων, με 3 βάθρα. Αυτή τη στιγμή δουλεύονται χωματουργικές εργασίες σε όλο το μήκος της κατολίσθησης και διαμορφώνουμε εργασίες στα δύο ακρόβαθρα.
Αυτό που είναι προς τη μεριά της Μεγαλόπολης θεμελιώνεται σε 3 σειρές πασσάλων. Αυτή τη στιγμή δουλεύονται οι πάσσαλοι, σήμερα (σ.σ. χθες) ξεκίνησε ο πρώτος. Το βάθρο προς την Καλαμάτα θα θεμελιωθεί χωρίς πασσάλους». Οι σκυροδετήσεις γι’ αυτό αναμένεται να αρχίσουν. Για το μεσόβαθρο, παρελήφθη η οριστική γεωτεχνική μελέτη.
Σχετικά με την οριστική μελέτη του μεταλλικού φορέα της γέφυρας, κατόπιν συσκέψεως προέκυψε ότι μάλλον θα είναι σε 1 μήνα έτοιμη, όπως διαβεβαίωσε ο μελετητής. Λόγω της ειδικής φύσεως και της υψηλής τεχνολογίας της κατασκευής, ο μελετητής συνεργάζεται με ειδικό μελετητικό γραφείο στη Γερμανία.
Οι εργασίες για τις 2 μεγάλες γέφυρες 160 μέτρων εκάστη προχωρούν, ενώ εκτελούνται χωματουργικά για τη θεμελίωση βάθρων στη μεγάλη κοιλαδογέφυρα 484 μέτρων.

Οι προϋποθέσεις για να προλάβουμε
Η σύμβαση με την κοινοπραξία Alpine Bau-Τέρνα για την αποκατάσταση του καταρρεύσαντος τμήματος υπεγράφη στις 28 Ιουνίου 2006, με προθεσμία ολοκλήρωσης των έργων 3 έτη. Σε σχετική ερώτηση του «Θ», ο μηχανικός έργου Νίκος Ντονάς απάντησε πως τα έργα θα είναι έτοιμα του χρόνου «υπό προϋποθέσεις, η βασικότερη των οποίων είναι η χρηματοδότηση. Εάν η πολιτεία είναι συνεπής στις υποχρεώσεις της, πληρώνοντας ό,τι εκτελούμε, εξοφλώντας τις πιστοποιημένες εργασίες, το έργο θα τελειώσει εντός του χρονοδιαγράμματος. Μας έχουν πάντα με ένα ποσό «μέσα». Έχουμε υποβάλει ένα λογαριασμό 1,5 εκατ. ευρώ τώρα και δεν ξέρουμε πότε και πόσα χρήματα θα βρεθούν».
Μια άλλη προϋπόθεση σύμφωνα με τον κ. Ντονά είναι η αλλαγή του τρόπου κατασκευής της μεγάλης κοιλαδογέφυρας 484 μέτρων, από προβολοδόμηση σε προκατασκευασμένα προεντεταμένα δοκάρια. Αν γίνει, θα είμαστε στους χρόνους που προαναφέρθηκαν. Η γέφυρα αυτή δεν έχει θεμελιωθεί καν. Ο κ. Ντονάς σημείωσε πως η κοινοπραξία είχε κάνει αυτή την πρόταση από την αρχή της εργολαβίας. Εκτός από συντομότερη είναι και φθηνότερη, ενώ το αποτέλεσμα θα είναι το ίδιο άρτιο από τεχνικής πλευράς, όπως είπε.
Τέλος, ο κ. Ντονάς έθεσε ορισμένα ζητήματα που πρέπει να διευκρινισθούν:
- Τι θα γίνει με την κατασκευή Λωρίδας Έκτακτης Ανάγκης;
- Πρέπει να αποκατασταθούν όλοι οι παλιοί οχετοί για αποχέτευση των ομβρίων.
- Η υδραυλική μελέτη δεν προβλέπει τον αποδέκτη των νερών κατάντη του δρόμου. Θα πρέπει αυτό να ρυθμιστεί, διότι εγκυμονεί σοβαρούς κινδύνους για το χωριό Φίλια.
Του Κώστα Κοντοθανάση

Πηγή: "Θάρρος" Καλαμάτας 2-7-2008
http://www.tharrosnews.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια: