Τρίτη, 4 Νοεμβρίου 2008

Ραψομμάτη - Συμπληρωματική σύμβαση;

Συμπληρωματική σύμβαση με την ανάδοχο κοινοπραξία Τομή-ΕΛΤΕΡ είναι υπό σκέψιν όσον αφορά στο Ραψομμάτη, προκειμένου να γίνουν απαραίτητα «μαζέματα», καθώς το έργο προχωρεί με εντατικούς ρυθμούς. Σημειώνεται πως «για το τμήμα από Αθήναιο μέχρι Λεύκτρο (σ.σ. είναι αυτό το έργο), στο οποίο υπήρχαν καθυστερήσεις και δικαστικές διενέξεις της κατασκευάστριας εταιρείας με το Δημόσιο, όλα τα προβλήματα έχουν ξεπερασθεί, αφού και η εταιρεία παραιτήθηκε από κάθε διεκδίκηση», όπως είχε κάνει γνωστό ο βουλευτής Γιάννης Λαμπρόπουλος μετά την επίσκεψή του στον υπουργό ΠΕΧΩΔΕ Γιώργο Σουφλιά στις 8 Οκτωβρίου.
Το «Θ» ρώτησε σχετικά τον Γιάννη Καρνέση, διευθυντή στην ΕΥΔΕ Μελετών - Κατασκευών Έργων Παραχώρησης Πελοποννήσου, ο οποίος έχει αναλάβει με παράλληλα καθήκοντα και τη διεύθυνση της ΕΥΔΕ Διευρωπαϊκού Δικτύου Πελοποννήσου, υπηρεσίας που επιβλέπει την ανακατασκευή του καταρρεύσαντος τμήματος Παραδεισίων - Τσακώνας, αλλά και των προσβάσεων στη σήραγγα Ραψομμάτη. «Αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει τίποτα επίσημο» μας είπε ο κ. Καρνέσης. Σε ερώτημά μας αν ετοιμάζεται κάτι τέτοιο, ο κ. Καρνέσης μάς είπε πως γι’ αυτό το έργο «από παλιά υπήρχαν κάποιες εκκρεμότητες, οι οποίες δεν είχαν λυθεί». Το θέμα θα λυθεί από το ΥΠΕΧΩΔΕ, ο τρόπος είναι η συμπληρωματική σύμβαση, για το ζήτημα όμως δεν υπάρχει κάτι τελικό, σύμφωνα με την επισήμανση του κ. Καρνέση.
Τι πρέπει να αντιμετωπισθεί; Μαζί με άλλες απαραίτητες εργασίες, υπάρχει μια κατολίσθηση από την πρώτη εργολαβία, αριστερά όπως κατεβαίνει κανείς από τη σήραγγα στο οροπέδιο της Μεγαλόπολης, όπου ένας σωρός χώματα καταλαμβάνει σχεδόν το ένα ρεύμα του δρόμου.
Πέραν αυτού, θέσαμε υπ’ όψιν του κ. Καρνέση και τις φήμες περί δυσκολιών που αντιμετωπίζουν ορισμένες τράπεζες (ξένες), οι οποίες έχουν εμπλακεί σε έργα παραχώρησης ως μέλη του χρηματοδοτικού σχήματος και τον ρωτήσαμε αν είναι δυνατόν να έχουν τα έργα παραχώρησης πρόβλημα λόγω της διεθνούς οικονομικής αναταραχής. Ο διευθυντής της ΕΥΔΕ μας απάντησε πως «μέχρι στιγμής δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα. Αν, όμως, συμβεί ο τυφώνας, η διαφορά του να έχεις ένα απλό πλοιάριο με ένα υπερωκεάνιο δεν υπάρχει. Αν γίνει ένας τυφώνας κλίμακας 10, είτε έχεις υπερωκεάνιο είτε έχεις απλό πλοιάριο κι είσαι μέσα στον τυφώνα, θα πνιγείς».
Εάν συμβεί, όμως, αυτό, πράγμα δύσκολο με τα μέτρα που λαμβάνονται, δε θα «πνιγεί» μόνο αυτό το έργο, αλλά τα πάντα…

Του Κώστα Κοντοθανάση

Πηγή: "Θάρρος" Καλαμάτας 2-11-2008
http://www.tharrosnews.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια: